Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Oświęcim: Przetarg na bazę KMŁ

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Oświęcim: Przetarg na bazę KMŁ
fot. Szymon Grochowski/PKP PLKStacja Oświęcim
Koleje Małopolskie poinformowały o ogłoszeniu przetargu na zaprojektowanie i budowę zaplecza technicznego w Oświęcimiu. Obiekt ma poprawić warunki obsługi taboru i umożliwić skrócenie przerw w jego kursowaniu. Inwestor ubiega się o dofinansowanie z funduszy UE.

Obiekt będzie składał się z budynku hali napraw z częścią socjalną, wiaty, budynku technicznego, układu torowego i niezbędnych instalacji. Koszt inwestycji, która ma być gotowa do końca 2026 r. (na projektowanie i budowę przewidziano łącznie półtora roku), przekroczy – według szacunków – 50 mln zł. Grunt, na którym stanie, został wydzierżawiony w październiku od miasta Oświęcim. Wcześniej KMŁ planowały postawić przy stacji w Oświęcimiu halę namiotową.

Od ponad roku, w związku z zakończeniem prac torowych na linii kolejowej 94 między Skawiną a Oświęcimiem, obsługiwana przez Koleje Małopolskie linia SKA 2 dociera do Oświęcimia. Powoduje to zwiększone zapotrzebowanie na obiekty i wyposażenie do wykonywania przeglądów i napraw doraźnych, a także czyszczenia i mycia elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Dzięki budowie zaplecza przestaną być konieczne przejazdy techniczne EZT Kolei Małopolskich do innych punktów obsługi taboru. Pozwoli to na bardziej efektywne wykorzystanie pojazdów. Dodatkową korzyścią będzie zwiększenie miejscowej rezerwy taborowej. Hala ma umożliwiać obsługę również taboru piętrowego, którego pozyskania KMŁ od lat nie wykluczają.

– Oświęcim z uwagi na swoje usytuowanie między Małopolską a Śląskiem i Podbeskidziem stanowi bardzo ważny punkt na szlaku komunikacyjnym łączącym regiony. Jako samorząd województwa małopolskiego dokładamy wszelkich starań, aby pociągi Kolei Małopolskich kursowały w naszym regionie coraz częściej, stosownie do oczekiwań i potrzeb mieszkańców Małopolski. Większa liczba pociągów wiąże się też z koniecznością rozbudowy infrastruktury – mówi cytowany w komunikacie prasowym samorządu marszałek Łukasz Smółka.

Przewoźnik ubiega się o dofinansowanie inwestycji z Funduszy Europejskich dla Małopolski na lata 2021-2027. Wniosek o dofinansowanie złożono pod koniec listopada.

Jedynym kryterium udzielenia zamówienia będzie cena. Oferty można składać do 6 lutego przyszłego roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

EN57AL w Kolejach Małopolskich. Wiadomo, jak będą wyglądały

Tabor i technika

EN57AL w Kolejach Małopolskich. Wiadomo, jak będą wyglądały

Daniel Siwak 28 października 2024

Paweł Pachoł wiceprezesem Kolei Małopolskich

Biznes

Paweł Pachoł wiceprezesem Kolei Małopolskich

Daniel Siwak 04 października 2024

Koleje Małopolskie przewiozły już 60 mln pasażerów

Pasażer

Koleje Małopolskie przewiozły już 60 mln pasażerów

UMWM, oprac. ms. 28 września 2024

Koleje Małopolskie: EN57AL z Zachodniego Pomorza pojadą na SKA2

Tabor i technika

Radosław Włoszek prezesem Kolei Małopolskich

Biznes

Radosław Włoszek prezesem Kolei Małopolskich

Michał Szymajda 25 lipca 2024

Zobacz również:

EN57AL w Kolejach Małopolskich. Wiadomo, jak będą wyglądały

Tabor i technika

EN57AL w Kolejach Małopolskich. Wiadomo, jak będą wyglądały

Daniel Siwak 28 października 2024

Paweł Pachoł wiceprezesem Kolei Małopolskich

Biznes

Paweł Pachoł wiceprezesem Kolei Małopolskich

Daniel Siwak 04 października 2024

Koleje Małopolskie przewiozły już 60 mln pasażerów

Pasażer

Koleje Małopolskie przewiozły już 60 mln pasażerów

UMWM, oprac. ms. 28 września 2024

Koleje Małopolskie: EN57AL z Zachodniego Pomorza pojadą na SKA2

Tabor i technika

Radosław Włoszek prezesem Kolei Małopolskich

Biznes

Radosław Włoszek prezesem Kolei Małopolskich

Michał Szymajda 25 lipca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5